8 tipů, které vám pomohou zhubnout...

18. července 2008 v 6:36 | Angelina
1. Vynechte sladké nápoje
Jeden nealkoholický slazený nápoj obsahuje přibližně 225 kalorií, uvádí server msn. Lahev takového nápoje už obsahuje téměř tolik kalorií jako tabulka čokolády, jenže vás tolik neuspokojí. Nespasí vás ani nápoje s označením "light". Pokud si je dopřáváte každý den, vaše tělesná váha se může zvýšit až o 37 %, jak ukazují výzkumy. Slazené nápoje mají nulový obsah živin. Čistá voda prokáže vašemu tělu mnohem větší službu.
2. Snídejte i v případě, že nemáte hlad
Ačkoli se toto doporučení opakuje pořád dokola, většina lidí stále ještě snídani přeskakuje. Přitom je však dokázáno, že lidé, kteří se vydatně nasnídají, mají menší tendence přejídat se v průběhu dne. Při snídani byste měli zkonzumovat od 250 do 500 kalorií.
3. Používejte menší talíře a sklenice
Pokud budete při jídle používat menší nádobí, sníte zároveň i menší porce. Výzkumy ukazují, že sníme 92 % z naservírovaného jídla nezávisle na velikosti porce. Stejně tak se na vaší váze projeví, pokud přestanete kupovat "výhodná" obrovská balení potravin.
4. Odstraňte problematické jídlo
Pokud víte, že máte v mrazáku velké balení zmrzliny, nejspíš na ni budete myslet tak dlouho, dokud ji nesníte. Nekupujte si zásoby problematických jídel, po nichž obvykle sáhnete, když vás "honí mlsná". Teprve pokud je nebudete mít na dosah, nebudete v pokušení.
5. Přemýšlejte, než začnete opravdu jíst
Představte si stupnici od jedné (máte takový hlad, že byste mohli polykat hřebíky) do deseti (jste tak přejedení, že se nemůžete ani hnout). Začněte jíst teprve tehdy, když váš hlad dosáhne stupně tři, a přestaňte, když se dostanete na stupeň sedm. Tak se vyhnete vlčímu hladu a ním spojenému přejídání.
6. Začněte jídlo polévkou, salátemči ovocem
Pokud si dáte před hlavním jídlem předkrm, který obsahuje vlákninu nebo velké množství tekutin, sníží se váš hlad a ve finále sníte menší množství jídla. Výzkumy například dokázaly, že zelený salát s nízkotučnou zálivkou sníží objem jídla, které potom sníte, o 12 %.
7. Jezte co nejméně mimo dům
Pokud obědváte každý den v restauraci vedle vaší kanceláře, budete mít s udržováním váhy pravděpodobně velký problém. Jídlo v restauraci má o padesát procent víc kalorií a tuku než stejné jídlo, které si připravíte doma.
8. Ničím se nerozptylujte
Při jídle se zaměřte pouze a jen na své jídlo. Nerozptylujte se televizí, rádiem, telefonem, čtením ani žádnými jinými aktivitami. Teprve pokud se plně soustředíte na to, co jíte, dokáže váš mozek vyslat včas signál o nasycení.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.